-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17466 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

اگر شخصي با همسرش براي ماه عسل به حج عمره برود، آيا در آن جا مي تواند با همسرش نزديكي كند؟

در سفر عمره معمولاً زوّار را حدود يك هفته در مدينه نگه مي دارند كه در اين هفته نزديكي با زن اشكالي ندارد. بعد از مدينه براي رفتن به مكّه و انجام اعمال عمره، بايستي از ميقات (مسجد شجره) مُحْرِم شوند. البته ممكن است برخي با نذر كردن زودتر مُحْرِم شوند. يكي از محرّمات در حال احرام تا اتمام اعمال عمره نزديكي با همسر است. حتّي نگاه با شهوت و بازي با وي حرام است.

وقتي اعمال عمره انجام گرفت و از احرام خارج شدند، آميزش حرام نيست و مي تواند با همسر نزديكي كند،(1) گرچه در مكّه باشند.

بناراين در رفتن به عمره به منظور گذراندن ماه عسل با رعايت اين مسئله مشكلي نيست، بلكه اگر شروع زندگي با رفتن به خانه خدا صورت گيرد، بسيار ارزشمند است.

در مكاتبات بعدي حتماً مشخّصات نام و نام خانوادگي، ميزان تحصيلات و... را در نامه تان قيد كنيد.

پي نوشتها:

1. امام خميني، مناسك حج، چاپ سوم، ص 44.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.